Manfaat Yoga untuk Kesehatan Fisik dan Mental

Yoga adalah praktik kuno yang berasal dari India yang telah menjadi semakin populer di seluruh dunia. Selain menjadi bentuk olahraga, yoga adalah cara hidup yang mempromosikan kesehatan fisik dan mental. Dalam artikel ini, kita akan menjelajahi manfaat yoga yang luar biasa untuk kesehatan Anda. 1. Meningkatkan Fleksibilitas dan Postur Tubuh Salah satu manfaat paling terkenal dari yoga adalah peningkatan fleksibilitas. Melalui berbagai gerakan dan posisi tubuh (asana), yoga membantu melonggarkan otot dan meningkatkan kisaran gerakan. Ini tidak hanya membuat Anda lebih lentur tetapi juga membantu memperbaiki postur tubuh yang buruk. 2. Meningkatkan Kekuatan Otot Yoga juga melibatkan penggunaan berat tubuh Anda sendiri untuk melatih otot. Dengan berlatih yoga secara teratur, Anda akan memperkuat otot-otot Anda, termasuk otot inti (core), otot punggung, dan kaki. 3. Meningkatkan Keseimbangan dan Koordinasi Gerakan yang dilakukan dalam yoga juga membantu meningkatkan keseimbangan dan koordi

Trading Panduan

Rencana anda perdagangan dan perdagangan rencana anda: anda harus mempunyai rencana trading untuk berjaya. Sebuah rencana perdagangan harus terdiri dari kedudukan, mengapa anda masukkan, titik stop loss, tahap profit taking, ditambah strategi pengurusan wang kuat.Sebuah rencana yang baik akan memadam semua emosi daripada perdagangan anda.

Kecenderungan adalah teman anda: Jangan wang trend. Ketika pasaran sedang bullish, pergi lama. Pada bahagian belakang, jika pasaran bearish, anda pendek.Jangan pernah melawan trend.

Fokus pada pemeliharaan modal: ini adalah langkah yang paling penting yang harus anda ambil ketika anda berkaitan dengan modal trading anda. Anda tujuan utama adalah untuk memelihara ibukota. Jangan perdagangan lebih dari 10% dari deposit anda dalam perdagangan tunggal.Contohnya, jika jumlah deposit anda adalah $ 10.000, setiap perdagangan harus menghadkan menjadi $ 1000. Jika anda tidak melakukan ini, anda akan keluar dari pasar akan.

Tahu kapan harus cut loss: Jika perdagangan bertentangan dengan anda, menjualnya dan biarkan pergi. Jangan berpegang pada perdagangan buruk berharap bahawa harga akan naik.Kemungkinan besar, anda akhirnya kehilangan lebih banyak wang. Sebelum anda memasukkan perdagangan, stop loss anda memutuskan harga, harga yang mana anda perlu menjual saat perdagangan berubah asam. Hal ini bergantung pada profil risiko anda pada berapa banyak anda harus menetapkan untuk stop loss.

Ambil keuntungan saat perdagangan baik: Sebelum memasuki perdagangan memutuskan berapa banyak keuntungan yang anda bersedia untuk turun. Ketika perdagangan ternyata menjadi baik, mengambil keuntungan. Anda boleh mengambil keuntungan semua di satu pergi, atau mengambil keuntungan secara berperingkat.Apabila anda telah pulih kos trading anda, anda tidak akan rugi. Duduk diam dan menonton jalankan keuntungan.

Jadi emosi: Dua emosi terbesar dalam perdagangan: keserakahan dan ketakutan.Jangan biarkan keserakahan dan ketakutan mempengaruhi perdagangan anda.Trading adalah proses mekanik dan itu bukan untuk yang emosional. Seperti Dr Alexander Elder mengatakan dalam bukunya "Trading For A Living", jika anda duduk di samping seorang peniaga yang berjaya dan mengamati dia, anda mungkin tidak dapat mengatakan apakah dia atau dia membuat atau kehilangan wang. Itulah cara emosional stabil peniaga-peniaga yang berjaya adalah.

Jangan usaha berdasarkan tips dari orang lain: Perdagangan hanya apabila anda telah melakukan kajian anda sendiri. Jadi seorang peniaga maklumat.

Membuat jurnal trading: Ketika anda membeli instrumen pasaran, menuliskan alasan mengapa anda membeli, dan perasaan anda pada saat itu. Anda melakukan hal yang sama apabila anda menjual. Menganalisis dan tuliskan kesalahan yang anda buat, serta hal-hal yang anda telah dilakukan dengan betul. Dengan merujuk pada jurnal trading anda, anda belajar dari kesalahan masa lalu anda. Memperbaiki kesalahan anda, terus belajar dan terus meningkatkan.

Jika ragu, tetap berada di luar: Apabila anda mempunyai sebarang keraguan dan tidak yakin di mana pasaran akan, tinggal di sideline. Kadang-kadang, melakukan apa-apa adalah hal terbaik untuk dilakukan.

Jangan overtrade: Idealnya anda mesti mempunyai 3-5 posisi pada suatu masa.Tidak lebih dari itu. Jika anda mempunyai kedudukan terlalu banyak, anda cenderung di luar kawalan dan membuat keputusan emosional ketika ada perubahan dalam pasaran. Jangan perdagangan demi perdagangan.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Menteri Pendidikan Aceh Merdeka angkatan tahun 1976

Manfaat Yoga untuk Kesehatan Fisik dan Mental

MoU itu hanya perdamaian antara kelompok GAM Malik-Zaini dengan NKRI